Lente-Deals

Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave:

Artikel 1 - Definities

Artikel 2 - Identiteit van Benoviva

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Artikel 4 - Het aanbod

Artikel 5 - De overeenkomst

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

Artikel 9 - Verplichtingen van Benoviva bij herroeping

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 11 - De prijs

Artikel 12 - Nakoming en extra garantie

Artikel 13 - Levering en uitvoering

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 15 - Betaling

Artikel 16 - Klachtenregeling

Artikel 17 - Geschillen

Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen


Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:


1


1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument

producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door Benoviva worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en Benoviva;

2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;

4. Dag: kalenderdag;

5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en

geleverd worden;

6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;

7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;

8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen Benoviva en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

10. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden

opgenomen Europese modelformulier voor herroeping;

● Benoviva: de rechtspersoon als nader gedefinieerd in artikel 2, die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt als uiteengezet onder deze algemene voorwaarden;

1. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden

gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen;


Artikel 2 – Identiteit van Benoviva

Naam ondernemer: Benoviva

Vestigingsadres: Molenwerf 5 Oud-Beijerland

Emailadres: info@benoviva.nl

KvK-nummer: 82881340
BTW-identificatienummer; NL 227210980B01


Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Benoviva en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Lorem I

2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld.

Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Benoviva voordat de

overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij Benoviva zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens

specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de

consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds

beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.


Artikel 4 – Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder

voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de

aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving

is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod

door de consument mogelijk te maken. Als Benoviva gebruik maakt van

afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de

aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke

vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden Benoviva niet.

3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk

is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van

het aanbod zijn verbonden.


Artikel 5 – De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot

stand op het moment van aanvaarding door de consument van het

aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft

aanvaard, bevestigt Benoviva onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door Benoviva is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden. Na ontvangst van deze bevestiging is het voor de consument niet langer mogelijk en overeenkomst te ontbinden of annuleren: wel kan de consument gebruik maken van het herroepingsrecht (artikel 6).

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Benoviva passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal Benoviva daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4. Benoviva kan zich - binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien Benoviva op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

 

5. Benoviva zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

1. het bezoekadres van de vestiging van Benoviva waar de

consument met klachten terecht kan;

2. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument

van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een

duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het

herroepingsrecht;

3. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

4. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst

of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van

aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van

de overeenkomst op afstand;

5. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de

overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van

onbepaalde duur is;

6. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het

modelformulier voor herroeping.


6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts

van toepassing op de eerste levering.


Artikel 6 – Herroepingsrecht

1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop

van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 (veertien)

dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Benoviva mag de

consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten

2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de

consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die

niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:

1. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten

heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem

aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. Benoviva

mag, mits zij de consument hier voorafgaand aan het

bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een

bestelling van meerdere producten met een verschillende

levertijd weigeren.

2. als de levering van een product bestaat uit verschillende

zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een

door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste

onderdeel heeft ontvangen;

3. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten

gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument,

of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft

ontvangen.


Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst

voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is

geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen

ontbinden. Benoviva mag de consument vragen naar de reden van

herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het

sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op

een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

1. Indien Benoviva de consument de wettelijk verplichte informatie over het

herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft

verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de

oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel

vastgestelde bedenktijd.

2. Indien Benoviva de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de

consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de

ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de

bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie

heeft ontvangen.


Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het

product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of

gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de

werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat

de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals

hij dat in een winkel zou mogen doen.

2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan is toegestaan in lid 1.

3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als Benoviva hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

 

Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan Benoviva.

2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) Benoviva. Dit hoeft niet als Benoviva heeft aangeboden het product zelf af te halen.

De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.

3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door Benoviva verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.

5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als Benoviva niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als Benoviva aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.

6. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud,

indien:

1. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft

ingestemd met het beginnen van de nakoming van de

overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;

2. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het

verlenen van zijn toestemming; of

3. Benoviva heeft nagelaten deze verklaring van de consument te

bevestigen.

7. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle

aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.


Artikel 9 – Verplichtingen van Benoviva bij herroeping

1. Als Benoviva de melding van herroeping door de consument op

elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze

melding onverwijld een ontvangstbevestiging.

2. Benoviva vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door Benoviva in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 (veertien) dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt.

Tenzij Benoviva aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.

3. Benoviva gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van

levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft Benoviva de

bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.


Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

Benoviva kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als Benoviva dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan

schommelingen op de financiële markt waarop Benoviva geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;

2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door Benoviva worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;

3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:

1. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande

instemming van de consument; en

2. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht

verliest zodra Benoviva de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;

4. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van

accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of

periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden,

goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;

5. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de

overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;

6. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;

7. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;

8. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of

hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

9. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;

10. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop Benoviva geen invloed heeft;

11. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur,

waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

12. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van

abonnementen hierop;

13. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:

1. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande

instemming van de consument; en

2. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn

herroepingsrecht verliest.


Artikel 11 – De prijs

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd,

behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in

btw-tarieven.

2. In afwijking van het vorige lid kan Benoviva producten of diensten

waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar Benoviva geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden.

Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat

eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod

vermeld.

3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de

overeenkomst zijn alleen toegestaan indien Benoviva dit bedongen heeft en:

1. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

2. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te

zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

 

5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.


Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie

1. Benoviva staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan

de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de

redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de

datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande

wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien

overeengekomen staat Benoviva er tevens voor in dat het product

geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

2. Een door Benoviva, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover Benoviva kan doen gelden indien Benoviva is tekortgeschoten in de nakoming van zijn

deel van de overeenkomst.

3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van Benoviva,

diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de

consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

 

Artikel 13 – Levering en uitvoering

1. Benoviva zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan Benoviva kenbaar heeft gemaakt.

3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal Benoviva geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht.

De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

4. Na ontbinding conform het vorige lid zal Benoviva het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.

5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij

Benoviva tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan Benoviva bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.


Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is

aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of

diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

1. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is

aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of

diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

2. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

● te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

● tenminste opzeggen op dezelfde wijze als deze overeenkomsten door hem zijn aangegaan;

● altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als Benoviva voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:

1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor

bepaalde tijd is aangegaan stilzwijgend worden verlengd voor een

bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze

verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan

opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.


Duur:

 

1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de

redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.


Artikel 15 – Betaling

1.Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 (veertien) dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 (veertien) dagen na het sluiten van de overeenkomst In geval van eenovereenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aanop de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomstheeft ontvangen.

2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of

vermelde betaalgegevens onverwijld aan Benoviva te melden.

4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en)

voldoet, is deze, nadat hij door Benoviva is gewezen op de te late betaling en Benoviva de consument een termijn van 14 (veertien) dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is Benoviva gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten

in rekening te brengen.

Deze incassokosten bedragen maximaal: 15%

over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende

€ 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. Benoviva kan ten voordele van de consument afwijken van

genoemde bedragen en percentages.


Artikel 16 – Klachtenregeling

1. Benoviva beschikt over een voldoende bekend gemaakte

klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze

klachtenprocedure.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen

bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd,

volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Benoviva.

3. Bij Benoviva ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 (veertien) dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord.

Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Benoviva binnen de termijn van 14 (veertien) dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.


Artikel 17 – Geschillen

1. Op overeenkomsten tussen Benoviva en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing Alle geschillen die voortvloeien uit de overeenkomst en/of deze algemene voorwaarden zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter van het arrondissement waar Benoviva kantoor houdt.


Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende

bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen

schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.